Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ποιό Ελληνικό Κέντρο προσφέρει τις εξετάσεις Ελληνομάθειας στην Αθήνα; Κανένα!!!!



Μόλις έλαβα το παρακάτω Δελτίο Τύπου από το Υπουργείο Παιδείας
____________________________________________________________


Δελτίο Τύπου                                            17/03/2010

Δηλώσεις Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννας Διαμαντοπούλου μετά την επίσκεψη στο Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας στη Θεσσαλονίκη  

Η συνάντηση με το Διοικητικό Συμβούλιο και τον Πρόεδρο του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας είχε ένα συμβολικό και έναν ουσιαστικό χαρακτήρα.

 Η ελληνική γλώσσα αποτελεί ένα βασικό στοιχείο της ιστορίας μας, του πολιτισμού μας, αλλά και της κοινωνικής συνοχής και της οικονομικής ανάπτυξης.  Ο ρόλος της ελληνικής γλώσσας για την παγκόσμια ιστορία και την εξέλιξη είναι εξαιρετικά σημαντικός. Το Υπουργείο Παιδείας θα προχωρήσει σε μια μεγάλη πρωτοβουλία που αφορά την υποστήριξη και την προβολή της ελληνικής γλώσσας.

 Αυτή περιλαμβάνει ένα σύνολο ενεργειών που αφορούν τα σχολεία των αποδήμων σε όλο τον κόσμο, τις έδρες των ξένων γλωσσών, τη χρήση του διαδικτύου στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης γλώσσας στους μετανάστες και το περιεχόμενο στο διαδίκτυο που αφορά μια νέα εποχή και βεβαίως τους νέους .
Η σωστή χρήση της γλώσσας,  το να εστιάσουμε στη σωστή διδασκαλία της γλώσσας , είναι μια από τις σημαντικότερες πρωτοβουλίες και προτεραιότητες μας.

Συμφωνήσαμε με τον κ. Καζάζη, ο οποίος έχει εξαιρετικά μεγάλη εμπειρία - το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας έχει πλέον αποτελέσματα απτά στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο- να υποστηρίξει την πρωτοβουλία αυτή και να προχωρήσουμε πολύ γρήγορα και σε διαβούλευση στο διαδίκτυο και σε οργάνωση ενός συνεδρίου στη Θεσσαλονίκη  με όλους τους φορείς που ασχολούνται με το θέμα της ελληνικής γλώσσας.

Σε ερώτηση δημοσιογράφου για τον χρονικό ορίζοντα η Υπουργός απάντησε:
Τον Ιούνιο θα κάνουμε την διοργάνωση και θα ανακοινώσουμε νωρίτερα τη συνολική πρόταση την οποία επεξεργαζόμαστε από κοινού. 

____________________________________________________________

Πολύ θετικό το ενδιαφέρον της κυρίας Υπουργού για την διάδοση και την διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας. 

Εγώ όμως θα ήθελα να μάθω για ποιο λόγο την αποκλειστικότητα για τις εξετάσεις των Νέων Ελληνικών στην Αθήνα τις διαχειρίζεται αποκλειστικά η Ελληνοαμερικανική Ένωση, ένα κέντρο διεθνικό, αποδεδειγμένα συνδεδεμένο με την Αμερικανική Πρεσβεία. 

Εδώ μπορείτε να δείτε ποια και πόσα κέντρα λειτουργούν.



Σε αίτημα του κέντρου μας πριν από κάποιο διάστημα, να γίνουμε και εμείς εξεταστικό κέντρο, κάτι πολύ φυσικό μιας και προσφέρουμε και εμείς μαθήματα Νέας Ελληνικής Γλώσσας σε ξένους, μας απάντησε ο κύριος  Ευστάθιος Ευσταθιάδης  ότι αυτό δεν είναι αποδεκτό μιας και υπάρχει ήδη ένα! 

Το ίδιο φαντάζομαι πήραν σαν απάντηση και άλλα κέντρα πολύ πιο παλαιά και πολύ πιο  γνωστά από εμάς.

Επίσης μας έκαναν και παρατήρηση γιατί δημοσιεύσαμε τις περιγραφές των επιπέδων των εξετάσεων Ελληνομάθειας στην ιστοσελίδα μας και απείλησε και με νομικές διαδικασίες αν δεν τις αποσύρουμε - κάτι για το οποίο οποιοσδήποτε άλλος διεθνής εξεταστικός οργανισμός μας ενθαρρύνει να κάνουμε για την καλύτερη προβολή των εξετάσεων, για το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας αποτελεί παραβίαση των πνευματικών δικαιωμάτων του. Φυσικά και αποσύραμε το περιεχόμενο. 








Επειδή θεωρώ απαράδεκτη αυτήν την πολιτική, δηλαδή να αποκλείεται ένα Ελληνικό κέντρο με εμπειρία σε διεξαγωγή διεθνών εξετάσεων όπως τα Διπλώματα Διδακτικής του Cambridge αλλά και του Μεταφραστικού Διπλώματος του Chartered Institute of Linguists, ναι θέλω να το κάνω θέμα!


Θα σας πω ψέματα αν δεν αναφέρω ότι μου πέρασαν πολλά από το μυαλό για το πως είναι δυνατόν ένα μόνο κέντρο να εξυπηρετεί την πρωτεύουσα, μια μεγαλούπολη με περισσότερα από 4 εκατομμύρια κατοίκους... Αυτό δεν γίνεται πουθενά! 


Αρκετά τα οικονομικά οφέλη, δεν νομίζετε; Και αν δεν απορρέουν από τις ίδιες τις εξετάσεις, σίγουρο είναι ότι προκύπτουν από το γεγονός ότι όποιος θέλει να εξεταστεί, λογικό δεν είναι να προτιμήσει αυτό το κέντρο από κάποια άλλα που δεν διεξάγουν τις εξετάσεις; 


Ο ρόλος της ΕΑΕ δεν ήταν ποτέ αθώος και δεν είναι ούτε και τώρα. Και αν αναρωτιέστε γιατί τα λέω όλα αυτά να μην ξεχνιόμαστε. Την Ελληνοαμερικανική Ένωση την καταλάβαμε το 1982 όλοι οι καθηγητές που εργαζόμαστε εκεί και αθωωθήκαμε από τα Ελληνικά δικαστήρια γιατί πράγματι προσκομίσαμε πειστήρια για δραστηριότητες που τίποτε δεν είχαν να κάνουν με την εκπαίδευση. 

Τώρα αν κάποιοι νομίζουν ότι κάνουν καλά που έχουν ξεπουλήσει τα πάντα σ'αυτόν τον οργανισμό και ότι καλώς έχει που κάθε χρόνο διοργανώνουμε και τα συνέδριά μας εκεί - γιατί από την καλή τους την καρδιά μας δίνουν το κτίριο δωρεάν....όχι γιατί τους διαφημίζουμε εμείς και τους αναβιβάζουμε και σε χορηγούς μας...όχι. 

Και να μην σας κάνει εντύπωση αν το συνέδριο για την Ελληνική Γλώσσα γίνει ακριβώς στον ίδιο χώρο και αν η κα Υπουργός δεν είναι παρούσα για να προσδώσει ακόμη άλλο ένα εύσημο. 








Σας παρακαλώ, ξαναδείτε το προηγούμενο άρθρο μου. 

Μην ξεχνάτε. Δεν είμαστε αποικία πια. Δεν είμαστε άσχετοι για να μας πουλάνε το μύθο ότι μόνον αυτοί γνωρίζουν κι εμείς καλό είναι να μην μιλάμε. 







Σχόλια

Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Πολύ ενδιαφέροντα αυτά που γράφεις, Μαρίζα! Εγώ, η αφελής, έμενα με την εντύπωση πως το πιστοποιητικό ελληνικής γλωσσομάθειας το χορηγεί το Πανεπιστήμιο Αθηνών, όπως και ότι φυσικά διενεργεί τις εξετάσεις!

Ανσα

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πως να διδάσκετε Αγγλικά χωρίς να μαθαίνουν οι μαθητές σας - 1

Γιατί οι Έλληνες καθηγητές Αγγλικής γλώσσας χρησιμοποιούν Companion? Μήπως γιατί υπάρχει μεγάλη παράδοση των λυσαριών και έτοιμων σημειώσεων - τα θυμάμαι δα από το σχολείο. Αν και ποτέ δεν είχα κάποιο τέτοιο βιβλίο, θυμάμαι κάποιες συμμαθήτριές μου να τα χρησιμοποιούν κατά κόρον. Αργότερα, τα είδα να ανορθώνουν το κεφάλι τους και στην επαγγελματική μου ζωή με την μορφή του companion. Δεν ξέρω κι εγώ πόσες φορές έχω αναγκαστεί να απαντήσω στην ίδια ερώτηση που μου απευθύνουν συνάδελφοί μου σε διάφορες ομιλίες και σεμινάρια : "Μα καλά, και πως θα διδάξουμε λεξιλόγιο χωρίς το companion;" Δηλαδή δεν γνωρίζουν ... άλλους τρόπους διδασκαλίας εκτός από τη μετάφραση  για τις επιστημονικές έρευνες που μας λένε ότι λεξιλόγιο δεν μαθαίνεται μέσω μετάφρασης  ότι η μετάφραση είναι ότι χειρότερο για την δομή της οργάνωσης του εγκεφάλου - το να πρέπει να περάσεις απο μια άλλη γλώσσα για να βρεις τη λέξη που χρειάζεσαι επιβραδύνει την αναζήτηση και καμμιά φορά δεν βρίσκεται το απαραίτ...

Πως να διδάσκετε Αγγλικά χωρίς να μαθαίνουν οι μαθητές σας - 2

Το παρακάτω είναι ένα μάθημα όπως δεν πρέπει να γίνεται: Ο καθηγητής και ο μαθητής συνομιλούν στην Ελληνική γλώσσα Ο καθηγητής ζητάει από τον μαθητή να διαβάσει ένα κείμενο φωναχτά και μετά κάνει ερωτήσεις κατανοήσεως στον μαθητή Μετά ο καθηγητής αναλύει λέξη λέξη και φράση φράση το κείμενο στον μαθητή Το λεξιλόγιο μεταφράζεται στα Ελληνικά και η προφορά σημειώνεται επίσης στα Ελληνικά Μετά κάνουν ορθογραφία Η ορθογραφία είναι λέξεις από το companion που ο καθηγητής τις λέει Ελληνικά και ο μαθητής τις γράφει Αγγλικά Μετά κάνουν γραμματική μέσα από το βιβλίο γραμματικής που έχει και πολλές γραπτές ασκήσεις. Πρώτα διαβάζουν τον κανόνα, ή τον εξηγεί ο καθηγητής, και μετά ο μαθητής κάνει τις ασκήσεις. Μετά κάνουν και ακουστική άσκηση από την κασέττα. Ο καθηγητής παίζει μια, δύο ή τρεις φορές την κασέττα και ο μαθητής απαντάει στις ερωτήσεις. Αν κάνουν και γράψιμο αυτό γίνεται συνήθως εκτός της ώρας του μαθήματος - ο καθηγητής δίνει τις οδηγίες αλλά το κείμενο γράφεται πάντα εκτός...

Πως να διδάσκετε Αγγλικά χωρίς να μαθαίνουν οι μαθητές σας - 3

Το δεύτερο άρθρο αυτής της σειράς προκάλεσε διαφόρων ειδών αντιδράσεις. Κάποιοι το βρήκαν εξαιρετικό, άλλοι το βρήκαν καταθλιπτικό γιατί περιγράφει εικόνες από μια πραγματικότητα που ακόμη και σήμερα καλά κρατεί, άλλοι το διάβασαν και αδιαφόρησαν, κάποιοι το βρήκαν εξαιρετικά σκληρό - ελάχιστοι σχολίασαν και όσοι το έκαναν είναι συνάδελφοι. Ετσι λοιπόν, μαλλον αυτό το άρθρο ανγνώστηκε και εκτιμήθηκε μαλλον μονο απο ανθρώπους που στην πραγματικότητα δεν χρειαζόταν να το διαβάσουν για να πειστούν αλλά και οι οποίοι γνωρίζουν πολύ καλά πως να σχεδιάζουν και να διδάσκουν ακολουθώντας τις κατάλληλες μεθόδους και τεχνικές. Πρόσφατα δημοσίευσα ένα άρθρο στο ιστολόγιό μου στην Αγγλική γλώσσα σχετικό με την διδασκαλία των μικρών παιδιών και κάποιες από τις αρχές που υποβόσκουν κάτω από τις πρακτικές μας. Στο άρθρο αυτό παρέθεσα ένα μικρό βίντεο από μια και μόνη δραστηριότητα μέρος ενός μαθήματος σαν παράδειγμα καλής πρακτικής για την διδασκαλία των μικρών παιδιών μέσα από ευχάριστες δρασ...