Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Λιγώτερα βιβλία

Η ανησυχία για τίς εγγραφές που όλο και μειώνονται, για τους μαθητές που οι γονείς παύουν να στέλνουν στα συνοικιακά κέντρα ξένων γλωσσών - άλλοτε φροντιστήρια - αλλά και τα παράπονα για τα πολλά και ακριβά βιβλία που αδυνατούν πλέον να τα αγοράσουν οι γονείς, άρχισαν φαίνεται να βάζουν σε σκέψη κάποιους ιδιοκτήτες τέτοιων κέντρων. 

Εν όψει της ανεργίας και της, κυριολεκτικής αδυναμίας πολλών νυκοκοικυριών να αντιμετωπίσουν ακόμη και τις πολύ βασικές τους ανάγκες, πολλοί γονείς έχουν αρχίσει να μην μπορούν να αντιμετωπίσουν και αυτό το έξοδο που για κάποιους είναι διπλό και τριπλό, ανάλογα με το πόσα παιδιά έχουν.


Yπερβολικά υψηλός ο αριθμός σχολικών βιβλίων
Microsof Clip Art

Σάββατο, 27 Σεπτεμβρίου 2008  δημοσιεύσα το πρακάτω κείμενο, ένα από τα πρώτα μου σ'αυτό το ιστολόγιο.

Πόσα Βιβλία για να μάθει κανείς Αγγλικά;

Αν θέλετε να μαθετε πόσα τελικά βιβλία, πατήστε εδώ
. Δυστυχώς, ούτε ένα, ούτε δύο....


Student's Book - Grammar Book - Activity Book ή Workbook - Video Book - Companion - Audio Book η Listening Book -  eBook 

Αυτό είναι το σύνηθες μενού - ακόμη και για το διδίκτυο έχει βγει βιβλίο!

Γονείς, επιμένετε
Καιρός είναι να σταματήσουν να πλουτίζουν οι εκδότες με την αλόγιστη και περιττή χρήση πολλαπλών βιβλίων ...
Τα πιο πολλά είναι γεμάτα με βαρετές μηχανιστικές ασκήσεις -  για να κρατάνε τους καθηγητές απασχολημένους (μήπως και τους μείνουν μερικά λεπτά ελεύθερα και τεμπελιάσουν στην τάξη), και τους μικρούς μαθητές επίσης απασχολημένους στο σπίτι με διάφορες ανούσιες εργασίες μήπως και τους μείνει ελεύθερη ώρα για παιχνίδι. 
Ενα βιβλίο ή και κανένα! 
Καιρός να εμπιστευθούν οι ιδιοκτήτες τους καθηγητές τους και να πιστεψουν ότι μπορούν να διδάξουν και με ένα ή και με κανένα σχολικό βιβλίο! Και πολύ καλύτερα, ίσως, χωρίς τη βαρειά ανάσα όλων αυτών των αμέτρητων σελίδων και την αγωνία 'να τελειώσουν την ενότητα'
Αν δεν μπορούν, άραγε τίνος είναι το λάθος που τόσα χρόνια χιλιάδες καθηγητές δεν ανέπτυξαν τις δεξιότητες παιδαγωγικής και σχεδιασμού που αποκτά ένας απόφοιτός μας απο το CELTA μόνο σε τέσσερις εβδομάδες! 
Αυτή η νοοτροπία έχει δημιουργήσει μια γενιά εξαρτημένων και αδιάφορων εκπαιδευτικών που τα περιμένουν όλα έτοιμα από το βιβλίο και τίποτε καινούργιο δεν θέλουν ή δεν μπορούν να δημιουργήσουν.
Μήπως είναι πολύ αργά όμως να ζητηθεί τώρα σ'αυτούς τους καθηγητές να επιμορφωθούν - αφού οι ίδιοι οι διευθυντές σπουδών τους αποθάρρυναν 'γιατί όλα αυτά δεν εφαρμόζονται';
Και μήπως ακόμη και εκπαιδευμένους εκπαιδευτικούς δεν τους εμποδίζαν και ακόμη τώρα εμποδίζουν να χρησιμοποιήσουν αυτά που έμαθαν στην επιμόρφωσή τους, 'γιατί αν κάνεις όλες αυτές τις δραστηριοτητες, πότε θα τελειώσεις όλα αυτά τα βιβλία που βάλαμε τα παιδιά να αγοράσουν;'
Ενας φαύλος κύκλος κακής παιδείας που και τους καλούς τους θέλει χειρότερους.
Μια χαρά τη βρίσκω την αντίδραση των γονέων - κι ας μην είναι για εκπαιδευτικούς λόγους
Αλλά ούτε και οι ιδιοκτήτες θα μειώσουν τον αριθμό  των βιβλίων για εκπαιδευτικούς λόγους, νομίζω.  


 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πως να διδάσκετε Αγγλικά χωρίς να μαθαίνουν οι μαθητές σας - 1

Γιατί οι Έλληνες καθηγητές Αγγλικής γλώσσας χρησιμοποιούν Companion? Μήπως γιατί υπάρχει μεγάλη παράδοση των λυσαριών και έτοιμων σημειώσεων - τα θυμάμαι δα από το σχολείο. Αν και ποτέ δεν είχα κάποιο τέτοιο βιβλίο, θυμάμαι κάποιες συμμαθήτριές μου να τα χρησιμοποιούν κατά κόρον. Αργότερα, τα είδα να ανορθώνουν το κεφάλι τους και στην επαγγελματική μου ζωή με την μορφή του companion. Δεν ξέρω κι εγώ πόσες φορές έχω αναγκαστεί να απαντήσω στην ίδια ερώτηση που μου απευθύνουν συνάδελφοί μου σε διάφορες ομιλίες και σεμινάρια : "Μα καλά, και πως θα διδάξουμε λεξιλόγιο χωρίς το companion;" Δηλαδή δεν γνωρίζουν ... άλλους τρόπους διδασκαλίας εκτός από τη μετάφραση  για τις επιστημονικές έρευνες που μας λένε ότι λεξιλόγιο δεν μαθαίνεται μέσω μετάφρασης  ότι η μετάφραση είναι ότι χειρότερο για την δομή της οργάνωσης του εγκεφάλου - το να πρέπει να περάσεις απο μια άλλη γλώσσα για να βρεις τη λέξη που χρειάζεσαι επιβραδύνει την αναζήτηση και καμμιά φορά δεν βρίσκεται το απαραίτ

Κρίση ή έλλειψη κρίσης;

Θεοδώρα Παπαναγιώτου Το σημερινό δημοσίευμα είναι γραμμένο από την πρώτη προσκεκλημένη μου ,  Θεοδώρα Παπαπαναγιώτου.  Η Θεοδώρα διδάσκει Γερμανικά και Αγγλικά στη Θεσσαλονίκη από το 1994.  Είναι Απόφοιτος Γερμανικής Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης αλλά και κάτοχος CELTA (Cambridge Certificate in English Language Teaching to Adults)  TKT (Teaching Knowledge Test) - πιστοποιήσεων επιμόρφωσης  που δεν είναι χρήσιμες μόνο στη διδασκαλία της Αγγλικής αλλά οποιασδήποτε άλλης ξένης γλώσσας.  Μπορείτε να διαβάσετε το blog της εδώ  και να την ακολουθήσετε στο Twitter: @dorapap72  _____________________________________________________ Κρίση και στην ξενόγλωσση εκπαίδευση; Η συγκεκριμένη ανάρτηση δεν θα είναι ανάλυση της οικονομικής κατάστασης των Ελλήνων και το πώς τα «βγάζουμε» πέρα μετά την ανακοίνωση της οικονομικής κρίσης. Το σκεφτόμουν πολύ καιρό αν θα έπρεπε να γράψω αυτά που έχω στο μυαλό μου και στο τέλος το έκανα στ o δικό μου ιστολόγιο στην αρχή, κα

Πως να διδάσκετε Αγγλικά χωρίς να μαθαίνουν οι μαθητές σας - 2

Το παρακάτω είναι ένα μάθημα όπως δεν πρέπει να γίνεται: Ο καθηγητής και ο μαθητής συνομιλούν στην Ελληνική γλώσσα Ο καθηγητής ζητάει από τον μαθητή να διαβάσει ένα κείμενο φωναχτά και μετά κάνει ερωτήσεις κατανοήσεως στον μαθητή Μετά ο καθηγητής αναλύει λέξη λέξη και φράση φράση το κείμενο στον μαθητή Το λεξιλόγιο μεταφράζεται στα Ελληνικά και η προφορά σημειώνεται επίσης στα Ελληνικά Μετά κάνουν ορθογραφία Η ορθογραφία είναι λέξεις από το companion που ο καθηγητής τις λέει Ελληνικά και ο μαθητής τις γράφει Αγγλικά Μετά κάνουν γραμματική μέσα από το βιβλίο γραμματικής που έχει και πολλές γραπτές ασκήσεις. Πρώτα διαβάζουν τον κανόνα, ή τον εξηγεί ο καθηγητής, και μετά ο μαθητής κάνει τις ασκήσεις. Μετά κάνουν και ακουστική άσκηση από την κασέττα. Ο καθηγητής παίζει μια, δύο ή τρεις φορές την κασέττα και ο μαθητής απαντάει στις ερωτήσεις. Αν κάνουν και γράψιμο αυτό γίνεται συνήθως εκτός της ώρας του μαθήματος - ο καθηγητής δίνει τις οδηγίες αλλά το κείμενο γράφεται πάντα εκτός