Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ας Συνδεθούμε - Μέρος 1ο

Aς συνδεθούμε μέσω Twitter 

Το Τwitter είναι μια υπηρεσία micro-blogging. Χρησιμοποιώντα; μέχρι και 140 χαρακτήρες (μαζί με τα διαστήματα) γράφεις ένα μήνυμα. Tα παρακάτω μηνύματα είναι επιλεγμένα τυχαία.




Το Twitter ξεκίνησε σαν εργαλείο σύνδεσης με οικογένεια και φίλους και για πολλούς ανθρώπους εξακολουθεί να είναι μόνο αυτό - ένας τρόπος να στέλνουν μικρά μηνύματα, να ενημερώνουν για τα πιο σπουδαία αλλά και τα πιο μικρά και ασήμαντα πράγματα που συμβαίνουν στη ζωή τους - η ερώτηση "What are you doing?" οδηγεί πολλούς να γράφουν ποταμούς λεπτομερειών για την καθημερινή και προσωπική τους ζωή.

To χιουμοριστικό video που ακολουθεί δίνει ένα παράδειγμα για αυτού του τύπου τα νέα και τη χρήση του.



Αλλά δεν είναι αυτή η χρήση του Τwitter που με αφορά ιδιαίτερα.

Σήμερα πιστεύω ότι το Τwitter εξελίσσεται σε εργαλείο ενημέρωσης και μάθησης. Όπως στον δικό μου επαγγελματικό χώρο υπάρχουν χιλιάδες εκπαιδευτικοί σ'όλον τον κόσμο που ανταλάσσουμε απόψεις, συνδέσμους και ιδέες για την εκπαίδευση, έτσι γίνεται και σε πολλούς άλλους επαγγελματικούς τομείς. Η αρχή μπορεί να φαίνεται δύσκολη, όμως όταν βρεις την ομάδα των χρηστών που σε ενδιαφέρει, το Twitter είναι πραγματικά το Νο 1 εργαλείο σύνδεσης και δικτύωσης.

Εδώ μπορείτε να δείτε μερικά από τα νέα που "κατέβαιναν" την ώρα που έγραφα αυτές τις γραμμές.




Το παρακάτω video εξηγεί τις βασικές λειτουργίες του Twitter με πολύ απλό τρόπο.



Για όσους από τους αναγνώστες μου είναι εκπαiδευτικοί στον ίδιο χώρο με μένα, μια καλή αρχή είναι να ακολουθήσουν τα ονόματα που προτείνω στο ΤweepML . Από την ίδια ιστοσελίδα μπορείτε να  αναζητήσετε και άλλες κατηγορίες επαγγελματιών ή επιστημόνων με παρόμοια με τα δικά σας ενδιαφέροντα.

Hashtags
To σύμβολο # χαρακτηρίζει μια αναζήτηση με το σχετικό hashtag. Πολλές ομάδες για εύκολη επικοινωνία δημιουργούν δικά τους hashtags - κάθε Τρίτη π.χ. εκπαιδευτικοί από όλον τον κόσμο συζητάμε θέματα που έχουμε επιλέξει μέσω ψηφοφορίας με το hashtag #edchat

Δείτε εδώ ένα μικρό δείγμα από μια πρόσφατη τέτοια συζήτηση:



Μια αναζήτηση στο ΥοuTube me τους όρους twitter, hashtag, twittering tutorial. θα σας δώσει πολλά αποτελέσματα αλλά τα μαθήματα είναι κυρίως στην Αγγλική γλώσσα.

Following - Followers 
Στο Twitter - αντίθετα από ότι γίνεται στο Facebook ή σε άλλα παρόμοια κοινωνικά δίκτυα, μπορεί κανείς να ακολουθεί οποιονδήποτε χωρίς άδεια αλλά και χωρίς αμοιβαία υποχρέωση να τον ακολουθεί και ο άλλος.

Κάθε Παρασκευή, κυριαρχεί το hashtag #followfriday. Αν κάποιος από τους χρήστες που παρακολουθείτε σας έχει φανεί ιδαίτερα χρήσιμος ή άξιος να τον ακολουθούν και άλλοι φίλοι σας, τότε γράφετε το Twiitter ID του, το #followfriday και αν θέλετε και για ποιο λόγο πιστεύετε ότι αξίζει να τον ακολουθήσει κανείς.

Κάθε Τρίτη, το ίδιο συμβαίνει με το hashtag #teachertuesday και όπως καταλαβαίνετε, αφορά μόνο σε εκπαιδευτικούς (από οποιονδήποτε κλάδο και χώρα του κόσμου).

Μην διστάζετε λοιπόν. Συνδεθείτε, επικοινωνήστε και δημιουργήστε νέες ευκαιρίες για την επαγγελματική σας ανάπτυξη και ενημέρωση.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πως να διδάσκετε Αγγλικά χωρίς να μαθαίνουν οι μαθητές σας - 1

Γιατί οι Έλληνες καθηγητές Αγγλικής γλώσσας χρησιμοποιούν Companion? Μήπως γιατί υπάρχει μεγάλη παράδοση των λυσαριών και έτοιμων σημειώσεων - τα θυμάμαι δα από το σχολείο. Αν και ποτέ δεν είχα κάποιο τέτοιο βιβλίο, θυμάμαι κάποιες συμμαθήτριές μου να τα χρησιμοποιούν κατά κόρον. Αργότερα, τα είδα να ανορθώνουν το κεφάλι τους και στην επαγγελματική μου ζωή με την μορφή του companion. Δεν ξέρω κι εγώ πόσες φορές έχω αναγκαστεί να απαντήσω στην ίδια ερώτηση που μου απευθύνουν συνάδελφοί μου σε διάφορες ομιλίες και σεμινάρια : "Μα καλά, και πως θα διδάξουμε λεξιλόγιο χωρίς το companion;" Δηλαδή δεν γνωρίζουν ... άλλους τρόπους διδασκαλίας εκτός από τη μετάφραση  για τις επιστημονικές έρευνες που μας λένε ότι λεξιλόγιο δεν μαθαίνεται μέσω μετάφρασης  ότι η μετάφραση είναι ότι χειρότερο για την δομή της οργάνωσης του εγκεφάλου - το να πρέπει να περάσεις απο μια άλλη γλώσσα για να βρεις τη λέξη που χρειάζεσαι επιβραδύνει την αναζήτηση και καμμιά φορά δεν βρίσκεται το απαραίτ

Κρίση ή έλλειψη κρίσης;

Θεοδώρα Παπαναγιώτου Το σημερινό δημοσίευμα είναι γραμμένο από την πρώτη προσκεκλημένη μου ,  Θεοδώρα Παπαπαναγιώτου.  Η Θεοδώρα διδάσκει Γερμανικά και Αγγλικά στη Θεσσαλονίκη από το 1994.  Είναι Απόφοιτος Γερμανικής Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης αλλά και κάτοχος CELTA (Cambridge Certificate in English Language Teaching to Adults)  TKT (Teaching Knowledge Test) - πιστοποιήσεων επιμόρφωσης  που δεν είναι χρήσιμες μόνο στη διδασκαλία της Αγγλικής αλλά οποιασδήποτε άλλης ξένης γλώσσας.  Μπορείτε να διαβάσετε το blog της εδώ  και να την ακολουθήσετε στο Twitter: @dorapap72  _____________________________________________________ Κρίση και στην ξενόγλωσση εκπαίδευση; Η συγκεκριμένη ανάρτηση δεν θα είναι ανάλυση της οικονομικής κατάστασης των Ελλήνων και το πώς τα «βγάζουμε» πέρα μετά την ανακοίνωση της οικονομικής κρίσης. Το σκεφτόμουν πολύ καιρό αν θα έπρεπε να γράψω αυτά που έχω στο μυαλό μου και στο τέλος το έκανα στ o δικό μου ιστολόγιο στην αρχή, κα

Πως να διδάσκετε Αγγλικά χωρίς να μαθαίνουν οι μαθητές σας - 2

Το παρακάτω είναι ένα μάθημα όπως δεν πρέπει να γίνεται: Ο καθηγητής και ο μαθητής συνομιλούν στην Ελληνική γλώσσα Ο καθηγητής ζητάει από τον μαθητή να διαβάσει ένα κείμενο φωναχτά και μετά κάνει ερωτήσεις κατανοήσεως στον μαθητή Μετά ο καθηγητής αναλύει λέξη λέξη και φράση φράση το κείμενο στον μαθητή Το λεξιλόγιο μεταφράζεται στα Ελληνικά και η προφορά σημειώνεται επίσης στα Ελληνικά Μετά κάνουν ορθογραφία Η ορθογραφία είναι λέξεις από το companion που ο καθηγητής τις λέει Ελληνικά και ο μαθητής τις γράφει Αγγλικά Μετά κάνουν γραμματική μέσα από το βιβλίο γραμματικής που έχει και πολλές γραπτές ασκήσεις. Πρώτα διαβάζουν τον κανόνα, ή τον εξηγεί ο καθηγητής, και μετά ο μαθητής κάνει τις ασκήσεις. Μετά κάνουν και ακουστική άσκηση από την κασέττα. Ο καθηγητής παίζει μια, δύο ή τρεις φορές την κασέττα και ο μαθητής απαντάει στις ερωτήσεις. Αν κάνουν και γράψιμο αυτό γίνεται συνήθως εκτός της ώρας του μαθήματος - ο καθηγητής δίνει τις οδηγίες αλλά το κείμενο γράφεται πάντα εκτός