Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δωρεάν Μαθήματα - Σε κάποιον χάριζαν άλογο και το κοίταζε στα δόντια.....

Ισως να προσέξατε την ανακοίνωση που έχω στην αριστερή στήλη σχετικά με τα δωρεάν μαθήματα που προσφέρει το CELT. Για όσους δεν είναι ενήμεροι, να το ξαναπώ:

Προσφέρουμε δωρεάν μαθήματα για τις ανάγκες των προγραμμάτων επιμόρφωσης καθηγητών. Αυτό είναι πολύ σαφές και όλες οι πληροφορίες δίνονται με πολύ καθαρό τρόπο στην σχετική μας ιστοσελίδα http://www.celt.edu.gr/freelessons.htm.

Συμμετοχή
Μέχρι σήμερα, η μεγαλύτερη προθυμία για συμμετοχή και προσέλευση προέρχεται από τις κοινότητες των προσφύγων στην Ελλάδα. Με την βοήθεια του Ελληνικού Κέντρου Προσφύγων, αλλά και στόμα με στόμα, έχουμε πολύ καλή συμμετοχή από ενήλικες από το Αφγανιστάν, Ιράν, Κογκό αλλά και άλλες εθνικότητες. Στην παρακάτω φωτογραφία ασκούμενοι καθηγητές και σπουδαστές ποζάρουν την τελευταία μέρα ενός από τα προγράμματά μας.

Αντίθετα η προθυμία για συμμετοχή στα μαθήματα αυτά από τους ΄'Ελληνες συμπολίτες μας είναι εξαιρετικά χαμηλή. Διαβάζουν και ξαναδιαβάζουν την ανακοίνωση. Kατόπιν, κάποιοι, λίγοι, τηλεφωνούν και τότε αρχίζει η ανάκριση.

"Και γιατί τα προσφέρετε αυτά τα μαθήματα;"
"Είναι απολύτως σίγουρο ότι δεν θα πληρώσουμε τίποτε;"
"Και γιατί πρέπει να πληρώσουμε για το βιβλίο; Δεν θα μας το χαρίσετε εσείς;"
"Πόσα άτομα θα είναι στο τμήμα; Δέκα! Α, πολλά είναι, δεν έχετε τμήματα 3-4 ατόμων;"
"Δεν μπορώ να παρακολουθήσω αυτές τις ώρες. Ατομικά   δωρεάν δεν μπορείτε να μου κάνετε;"
"Και από που είναι οι υπόλοιποι σπουδαστές; Απο το Αφγανιστάν; Δεν έχετε δηλαδή τμήματα χωρίς πρόσφυγες;"

Αυτό το τελευταίο με σκοτώνει εντελώς. Έτσι αναγκάστηκα να κάνω κάποιες διευκρινήσεις στην ιστοσελίδα μας.

"Όποιος έχει πρόβλημα με τις εθνικότητες των σπουδαστών μας, παρακαλείται να μην κάνει αίτηση."

Εμείς όχι μόνο τους δεχόμαστε, αλλά προσπαθούμε να έχουμε και επαφή μαζί τους έξω από την τάξη και να αναπτύξουμε δεσμούς φιλίας μαζί τους. Οι ιστορίες τους και οι ζωές τους είναι τόσο σκληρές   που μακάρι να μπορούσαμε να τους προσφέρουμε και περισσότερα προγράμματα επιμόρφωσης, π.χ.  γενικώτερη παιδεία μέσω της Αγγλικής γλώσσας - πολλοί δεν έχουν καν καταφέρει να τελειώσουν το σχολείο και τους λείπουν βασικές γνώσεις για την επιβίωση σε μια Δυτική κοινωνία.

Ποιότητα Μαθημάτων
Οι σπουδαστές και σπουδάστριες μας που παρακολουθούν τα προγράμματα ειδικής διδακτικής για την διδασκαλία ενηλίκων ομάδων CELTA και DELTA, πρέπει υποχρεωτικά να κάνουν πρακτική εξάσκηση σε τάξεις ενηλίκων.

Για κάθε πρακτική άσκηση-μάθημα, ο σπουδαστής υποβάλει στον καθηγητή του το σχέδιο μαθήματος, το σχέδιο και το διδακτικό υλικό σχολιάζεται και διορθώνεται αν χρειάζεται και κατόπιν ο καθηγητής διδάσκει το μάθημα του και βαθμολογείται.

Έτσι, όπως είναι φαντάζομαι αντιληπτό, η προετοιμασία αυτών των μαθημάτων γίνεται με πολύ μεγαλύτερη προσοχή από ότι οπουδήποτε αλλού. 

Τα σχόλια και ο ενθουσιασμός των σπουδαστών μας είναι ιδιαίτερα σημαντικά για μας, αλλά θα θέλαμε μια πιο ισομερή εκπροσώπηση από διάφορες εθνικότητες - οι σπουδαστές-καθηγητές μας προετοιμάζονται για να διδάξουν την Αγγλική γλώσσα σε διάφορες χώρες του κόσμου, όχι μόνο στην Ελλάδα. 

Γιατί όμως, παρ'όλη την ανεργία και δύσκολη οικονομική κατάσταση που όλοι περνάμε, τόσοι λίγοι Έλληνες ενήλικες εμφανίζονται στα προγράμματά μας;

Ίσως να φταίει η καχυποψία ή υποψία ότι όλο αυτό δεν είναι παρά ένα διαφημιστικό κόλπο και ότι μετά την πρώτη εβδομάδα ή τον πρώτο μήνα, θα τους "σκασουμε" το μυστικό, ότι δηλαδή τώρα τέλειωσε το πρόγραμμα, και αν θέλετε να συνεχίσετε πρέπει να πληρώσετε δίδακτρα.

Αυτό δεν ισχύει. Στις ομάδες που ήδη έχουμε, φοιτούν ενήλικες από το 2006 χωρίς να πληρώσουν ούτε ένα ευρώ.

Επιχορηγούμαστε; 
Όχι, και δεν θα ήταν και ιδιαίτερα σωστό μιας και πληρωνόμαστε από τους καθηγητές. Το CELT είναι ιδιωτικός φορέας και προσφέρει προγράμματα με την έγκριση του εξεταστικού φορέα Cambridge ESOL. Η γνωριμία βέβαια με τους πρόσφυγες μας δημιουργεί την επιθυμία να τους προσφέρουμε περισσότερες εκπαιδευτικές ευκαιρίες, αλλά αυτό δυστυχώς είναι ανέφικτο αυτή τη στιγμή.

Διαδόστε το σας παρακαλώ - και αν δεν μπορείτε εσείς μπορεί κάποιος φίλος σας να επωφεληθεί από την ευκαιρία να βιώσει μια πραγματικά επικοινωνιακή και πολυπολιτισμική τάξη όπου η Αγγλική γλώσσα δεν είναι απλά γνώση, αλλά εργαλείο επικοινωνίας και έκφρασης του πολιτισμού μας, της προσωπικότητας και της κουλτούρας μας.







Σχόλια

Ο χρήστης Marisa Constantinides είπε…
Sorry αλλά κάτι έχει γίνει με τα διαστήματα σ'αυτο το post και δεν μπορώ να το φτειάξω... :-(
Ο χρήστης z είπε…
Μαρίζα, κάνετε φοβερή δουλειά εκεί, εμείς οι Έλληνες, περιέργος λαός, τι ψάχνεις. Εσύ συνέχισε όσο μπορείς, είπαμε είναι so rewarding.
Εγώ θα το διαδώσω.
Ζ.
Ο χρήστης Βίκυ Λώρα είπε…
Καλησπέρα Μαρίζα,
Συγχαρητήρια για τη δουλειά που κάνεις και μπράβο σου που μίλησες για ένα τόσο σημαντικό θέμα, αυτό του ρατσισμού γιατί περί αυτού πρόκειται - από τη μεριά εκείνων των Ελλήνων με τις ανόητες και ανούσιες ερωτήσεις σχετικά με τα μαθήματα τα δωρεάν που προσφέρετε.Και την αντιμετώπισή τους προς τους μετανάστες, που τόσο έντιμα προσπαθούν να εγκατασταθούν στην Ελλάδα.
Μπράβο που στηρίζετε τους ανθρώπους από όλες αυτές τις χώρες και έξω από την αίθουσα, γιατί η μοναξιά σε μια καινούρια χώρα είναι άσχημο πράγμα.
Έχεις απόλυτο δίκιο σε όλα αυτά που αναφέρεις, για την καχυποψία κάποιων, το ρατσισμό προς συνανθρώπους μας που μετανάστευσαν στην Ελλάδα (κάπως έτσι δεν πήγαν και οι Έλληνες στην Αμερική, στον Καναδά όπως ο μπαμπάς μου, στη Γερμανία;)
Και μετά σου λένε κάποιοι δε βρίσκουμε δουλειά, η ανεργία είναι υψηλή στην Ελλάδα και τέτοια. Αφού δεν προσπαθούν οι ίδιοι; Τόσοι θα μπορούσαν να επωφεληθούν από το εκπληκτικό δωρεάν πρόγραμμα που προσφέρει το CELT, αλλά δυστυχώς δεν το κάνουν. Αυτοί χάνουν, πραγματικά.
Και πάλι συγχαρητήρια, συγκινήθηκα πάρα πολύ με αυτό το άρθρο σου και τη δουλειά που κάνετε όλοι εκεί! Συγχαρητήρια για το CELT και σου εύχομαι κάθε επιτυχία, επαγγελματική και προσωπική!
Με εκτίμηση, Βίκυ
Ο χρήστης Unknown είπε…
Καλησπέρα σας,
πέτυχα το άρθρο σας κατά την αναζήτησή μου στο Διαδίκτυο και θα ήθελα να ξέρω αν ισχύει ακόμη η προσφορά των δωρεάν μαθημάτων,μιας και το άρθρο είναι παλιό.
Το πρώτο μου πτυχίο είναι στον τομέα των παιδαγωγικών και με ενδιαφέρει πολύ να διδάξω αγγλικά έχοντας βέβαια και την κατάλληλη πιστοποίηση.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων για την απάντησή σας.

Ειρήνη
Ο χρήστης Marisa Constantinides είπε…
Eλάτε σε επαφή με το κέντρο μας info@celt.edu.gr η στείλτε μασ αίτηση που θα την βρείτε εδώ http://www.celt.edu.gr/freelessons.htm

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πως να διδάσκετε Αγγλικά χωρίς να μαθαίνουν οι μαθητές σας - 1

Γιατί οι Έλληνες καθηγητές Αγγλικής γλώσσας χρησιμοποιούν Companion? Μήπως γιατί υπάρχει μεγάλη παράδοση των λυσαριών και έτοιμων σημειώσεων - τα θυμάμαι δα από το σχολείο. Αν και ποτέ δεν είχα κάποιο τέτοιο βιβλίο, θυμάμαι κάποιες συμμαθήτριές μου να τα χρησιμοποιούν κατά κόρον. Αργότερα, τα είδα να ανορθώνουν το κεφάλι τους και στην επαγγελματική μου ζωή με την μορφή του companion. Δεν ξέρω κι εγώ πόσες φορές έχω αναγκαστεί να απαντήσω στην ίδια ερώτηση που μου απευθύνουν συνάδελφοί μου σε διάφορες ομιλίες και σεμινάρια : "Μα καλά, και πως θα διδάξουμε λεξιλόγιο χωρίς το companion;" Δηλαδή δεν γνωρίζουν ... άλλους τρόπους διδασκαλίας εκτός από τη μετάφραση  για τις επιστημονικές έρευνες που μας λένε ότι λεξιλόγιο δεν μαθαίνεται μέσω μετάφρασης  ότι η μετάφραση είναι ότι χειρότερο για την δομή της οργάνωσης του εγκεφάλου - το να πρέπει να περάσεις απο μια άλλη γλώσσα για να βρεις τη λέξη που χρειάζεσαι επιβραδύνει την αναζήτηση και καμμιά φορά δεν βρίσκεται το απαραίτ...

Πως να διδάσκετε Αγγλικά χωρίς να μαθαίνουν οι μαθητές σας - 2

Το παρακάτω είναι ένα μάθημα όπως δεν πρέπει να γίνεται: Ο καθηγητής και ο μαθητής συνομιλούν στην Ελληνική γλώσσα Ο καθηγητής ζητάει από τον μαθητή να διαβάσει ένα κείμενο φωναχτά και μετά κάνει ερωτήσεις κατανοήσεως στον μαθητή Μετά ο καθηγητής αναλύει λέξη λέξη και φράση φράση το κείμενο στον μαθητή Το λεξιλόγιο μεταφράζεται στα Ελληνικά και η προφορά σημειώνεται επίσης στα Ελληνικά Μετά κάνουν ορθογραφία Η ορθογραφία είναι λέξεις από το companion που ο καθηγητής τις λέει Ελληνικά και ο μαθητής τις γράφει Αγγλικά Μετά κάνουν γραμματική μέσα από το βιβλίο γραμματικής που έχει και πολλές γραπτές ασκήσεις. Πρώτα διαβάζουν τον κανόνα, ή τον εξηγεί ο καθηγητής, και μετά ο μαθητής κάνει τις ασκήσεις. Μετά κάνουν και ακουστική άσκηση από την κασέττα. Ο καθηγητής παίζει μια, δύο ή τρεις φορές την κασέττα και ο μαθητής απαντάει στις ερωτήσεις. Αν κάνουν και γράψιμο αυτό γίνεται συνήθως εκτός της ώρας του μαθήματος - ο καθηγητής δίνει τις οδηγίες αλλά το κείμενο γράφεται πάντα εκτός...

Πως να διδάσκετε Αγγλικά χωρίς να μαθαίνουν οι μαθητές σας - 3

Το δεύτερο άρθρο αυτής της σειράς προκάλεσε διαφόρων ειδών αντιδράσεις. Κάποιοι το βρήκαν εξαιρετικό, άλλοι το βρήκαν καταθλιπτικό γιατί περιγράφει εικόνες από μια πραγματικότητα που ακόμη και σήμερα καλά κρατεί, άλλοι το διάβασαν και αδιαφόρησαν, κάποιοι το βρήκαν εξαιρετικά σκληρό - ελάχιστοι σχολίασαν και όσοι το έκαναν είναι συνάδελφοι. Ετσι λοιπόν, μαλλον αυτό το άρθρο ανγνώστηκε και εκτιμήθηκε μαλλον μονο απο ανθρώπους που στην πραγματικότητα δεν χρειαζόταν να το διαβάσουν για να πειστούν αλλά και οι οποίοι γνωρίζουν πολύ καλά πως να σχεδιάζουν και να διδάσκουν ακολουθώντας τις κατάλληλες μεθόδους και τεχνικές. Πρόσφατα δημοσίευσα ένα άρθρο στο ιστολόγιό μου στην Αγγλική γλώσσα σχετικό με την διδασκαλία των μικρών παιδιών και κάποιες από τις αρχές που υποβόσκουν κάτω από τις πρακτικές μας. Στο άρθρο αυτό παρέθεσα ένα μικρό βίντεο από μια και μόνη δραστηριότητα μέρος ενός μαθήματος σαν παράδειγμα καλής πρακτικής για την διδασκαλία των μικρών παιδιών μέσα από ευχάριστες δρασ...